wtorek, 10 czerwca 2014

Pi Lo Chun Supergrade 2014





Herbata:Pi Lo Chun Supergrade 2014
Sprzedawca: Eherbata.pl
Pochodzenie: Dongting;Jiangsu;Chiny



Z herbatą tą miałem do czynienia jakiś czas temu. Opisywałem ją tutaj, jednak  ta, zdecydowanie nie była tak dobrej jakości jak dzisiejsza. Moja Pi Lo Chun, pochodzi bowiem z najświeższych tegorocznych zbiorów, przez co zachowuje wyjątkowy smak i świeżość.
Parzenie:
Kyusu - 120ml; Ilość suszu - 4g; Temp. Wody - 60 stopni.
I Parzenie - 20"
II Parzenie - 45"
III Parzenie - 1'
IV Parzenie - 1' 30''
V Parzenie - 1' 45''
VI Parzenie - 2'
VII Parzenie - 2' 30"
VIII Parzenie - 3'
Smak tej herbaty jest bardzo charakterystyczny, delikatny, można rzec, iż jest jedyny w swoim rodzaju. Jest nieco mniej słodki niż lung ching, lecz zdecydowanie bardziej kwiatowy i "zielony". Bardzo długo utrzymuje się w ustach. Nie wiem dlaczego, ale IV i VII parzenie było nieco cierpkie.
Zapach suszu niesamowity, nie spotkałem się z takim nigdzie indziej. Dominują w nim... bananowe nuty, co bardzo mnie zaskoczyło. 
Kolor jest naprawdę bardzo delikatny, zielonkawo żółty.
Herbatka ta jest na prawdę bardzo ciekawa. Właśnie w drodze jest do mnie 250g puszka tej herbaty, więc prawdopodobnie będzie to moja herbata na co dzień.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz