piątek, 10 października 2014

Darjeeling Namring FTGFOP1 First Flush 2014




Herbata: Darjeeling Namring FTGFOP1 First Flush 2014

Sprzedawca: eherbata.pl
Pochodzenie: Darjeeling, plantacja Namring
Zbiór: First Flush, wiosna 2014


Herbata, którą dziś wam opisuję, będzie prawdopodobnie ostatnim w tym roku darjeelingiem u mnie na blogu. Bardzo mnie on zaskoczył, więc nadaje się idealnie do podsumowania tej mini-serii wpisów.
Herbata o której mowa, pochodzi z plantacji Namring. Jej susz jest bardzo aromatyczny, typowy dla first flushy, jednak ze zdecydowanie większą zawartością tipsów. Zapach przypomina mi czekoladę z rodzynkami. Z czymś takim nie spotkałem się do tej pory.


Parzenie I: 1g, 96C, 2 min
Parzenie II: 1,5g, 80C, 2 min





Po przesypaniu listków do wilgotnego gaiwana, pojawia się aromat suszonych pestek słonecznika z miodem, zaś po zaparzeniu - dochodzi do tego jeszcze cytrusowa nuta. Używając drugiej metody, zapach staje się zdecydowanie bardziej kwiatowy.
W smaku tej herbaty zdecydowanie dominowały kwiaty, lecz pojawiła się tam również pomarańczowa nutka. Jednak jeśli chodzi o smak, to najbardziej zaskoczyła mnie druga metoda parzenia. Bo poza dodatkową goryczą, której szczerze mówiąc spodziewałem się, pojawił się również posmak świeżego ogórka. 
Myślę, że jest to jeden z najciekawszych darjeelingów, które miałem okazję skosztować w tym roku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz