wtorek, 17 lutego 2015

Haiwan High Moutain Pu-erh 2004

Herbata: Haiwan High Moutain Pu-erh 2004
Sprzedawca: dragonteahouse.biz
Fabryka: Haiwan
Pochodzenie: Chiny; prowincja Yunnan
Rodzaj: Pu-erh
Gatunek: Sheng;Raw;Uncooked
Data zbioru: Marzec 2004
Dzisiejszy post dotyczyć będzie już jednego z ostatnich shengów jakiego mam w swym posiadaniu. Mowa tu oczywiście o herbacie z fabryki haiwan, z rocznika 2004. Jest to więc całkiem stary pu-erh, co powinno mu przynieść wiele ciekawych walorów smakowych.
Listki herbaty można bardzo łatwo oddzielić od siebie w palcach. Susz stał się bardziej brązowy niż zielony, lecz wciąż bez żadnego problemu dało się wyróżnić złote tipsy. Są to typowe cechy dla nieco starszych sheng pu-erh'ów.
Po przesypaniu suszu do wygrzanego gaiwana, buchnął z niego kwaśny, niemalże kiszony zapach, delikatnie przecierany jednak kwiatową słodyczą.

Parzenie: Gaiwan - 80ml; Ilość suszu - 5 g
Płukania : 1
I - 45" /75°C
II- 1'10"/75°C
III - 1'30"/75°C
IV - 1'45"/75°C
V - 2'/75°C
VI - 2'30"/75°C
VII - 3'/80°C
VIII- 4'/80°C

Pierwsze parzenie dało napar bardzo subtelny, lekko warzywny, lecz warzywa te były bardzo trudne do sklasyfikowania. Dopiero w następnym parzeniu udało mi się zauważyć, że są to szparagi. W kolejnym parzeniu pokazały się nuty kiszonej kapusty, natomiast czwarte parzenie ukazało nieco więcej goryczki. Kolejne parzenie było bardzo słabe, więc postanowiłem użyć nieco wyższej temperatury wody. Efekt tego manewru był taki, że otrzymałem napar bardzo podobny jak poprzednio. Herbata od tej pory zaczęła już słabnąć. W ogóle nie zmieniły się jej walory smakowe.Barwa natomiast była mniej więcej ciągła, bardzo mocna, ostro pomarańczowa. Nieco mnie zdziwiła, gdyż zwykle widywałem nieco mniej nasyconą barwę wśród sheng pu-erhów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz