piątek, 18 grudnia 2015

Huang Shan Mao Feng 2015

Herbata: Huang Shan Mao Feng
Sprzedawca: teasenz.com
Pochodzenie: Chiny, prowincja Anhui
Rodzaj: Zielona




Huang Shan Mao Feng, to zielona herbata pochodząca z Chin, z prowincji Anhui. Plantacje, na której jest zbierana, znajdują się w okolicach żółtej góry, czyli właśnie Huang Shan. Należy ona do słynnych dziesięciu najlepszych Chińskich herbat.
Po otwarciu opakowania, uwalnia się z niego powalający aromat. Jest dość ostry, wyraźny, przypomina mi owoce leśne, lecz jest jednocześnie dosyć słodki. Da się w nim wyczuć również całkiem sporo trawiastego aromatu. Naprawdę fantastyczne przeżycie.
Listki są wyjątkowo długie, i dosyć szerokie. Ich barwa jest w miarę jednolita, nie są one zbyt mocno zwinięte, co spowodowało u mnie niewielkie problemy z przesypaniem jej do czajniczka.
Czajniczek został wykonany przez Andrzeja Bero, którego bloga można znaleźć TUTAJ.
Parzenie: Czajniczek - 140ml; Temp. wody - 75° C; Ilość suszu - 3 g
I - 1'10"
II-1'30"
III -1'50"
IV -2'10''
V -2'45"

Postanowiłem użyć dość niewielkiej ilości suszu do zaparzenia tej herbaty, gdyż wsypując 3 gramy herbaty do czajniczka, niemal go zapełniłem.

Po zalaniu suszu wodą, jego aromat zupełnie się zmienił. Zaczął pachnieć nieco bardziej mięsnie, co dosyć mnie zdziwiło, gdyż początkowo zapach był wyraźnie owocowy. Barwa herbaty była niesamowicie delikatna, lekko żółtawa. Kolor herbaty idealnie obrazował jej smak. Był wyjątkowo subtelny, owocowy, kojarzył mi się z owocami tropikalnymi. Po wypiciu, w ustach pozostawał fantastyczny, orzechowy posmak. 
Choć herbata zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, wydaje mi się, iż jej smak jest odrobinkę zbyt delikatny. Być może to dlatego, że zastosowałem jedynie 3 gramy suszu. Jeśli kiedyś po raz kolejny wpadnie mi ona w ręce, postaram się zaparzyć jej odrobinę więcej.
Herbata do degustacji została mi zapewniona przez sklep teasenz.com, za co po raz kolejny bardzo serdecznie dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz