wtorek, 26 sierpnia 2014

Darjeeling Balasun SFTGFOP1 First flush Supreme

Herbata: Darjeeling Balasun SFTGFOP1 FF Supreme
Sprzedawca: eherbata.pl
Pochodzenie: Darjeeling, plantacja Balasun
Zbiór: First Flush, druga połowa Marca 2014r.




Dziś nadszedł czas na zdegustowanie kolejnego darjeelinga. Tym razem padło na herbatę pochodzącą z ogrodu Balasun. Tak jak ostatnio, zaparzyłem go na dwa sposoby.
Jeśli chodzi o susz, to przypominał on ostatnio parzone przeze mnie first-flush'e,  z tą różnicą, że w tym trafiało mi się kilka nieco grubszych gałązek. Zapach był ziołowy, z delikatnymi owocowymi nutami, kojarzącymi mi się z brzoskwinią, oraz z morelą.

Parzenie I : Gaiwan 100 ml; ilość suszu - 1g; Temp. Wody - 96°C; Czas trwania - 2 min
Parzenie II : Gaiwan 100 ml; ilość suszu - 1,5g; Temp. Wody - 80°C; Czas trwania - 2 min




Jeśli chodzi o zapach, to nie zmienił on się za bardzo po zmoczeniu listków. Jedyne co się zmieniło, to pojawiła się nutka czegoś, co kojarzy mi się z zapachem skrobi, coś dość podobnego do kukurydzy. W smaku również wyczuwalne były zioła, jednak zdecydowanie na pierwszy plan wychodziły owoce. Pojawiły się również słodowe nuty, charakterystyczne dla czarnych herbat. Barwa okazała się być delikatna, przyjemnie żółta. Stosując drugi sposób parzenia, zapach herbaty był zdecydowanie słodszy, jednak pojawiło się coś czego zupełnie się nie spodziewałem - delikatna warzywność. W smaku również okazała się słodsza, lecz ukazała zostającą gdzieś na czubku języka goryczkę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz