środa, 13 sierpnia 2014

Zhong Cha Gong Si shu Pu-erh

Herbata: Zhong Cha Gong Si Shu pu-erh
Sprzedawca: pu-erh.sk
Producent: Kun Ming tea factory
Rok produkcji: 1998
Formuła: 7581


Przez pewien czas szukałem okazji, by napisać post o tej herbacie, a jako, że pogoda zrobiła się u mnie idealna na pu-erh'y, postanowiłem napić się herbaty, której próbkę dostałem jakiś czas temu od Rafała z forum "Herbaciarze", za co bardzo serdecznie mu dziękuję. Pu-erh ten, jest naprawdę bardzo stary, co dostarczyło mu wiele walorów zarówno smakowych, jak i zapachowych. Zapach herbaty był bardzo delikatny. Aby w ogóle go poczuć, musiałem przysunąć herbatę bardzo blisko nosa. Gdy już to zrobiłem, poczułem delikatnie słodki aromat starego drewna, w połączeniu z bardzo słabym, rybnym zapachem.


Parzenie: Yixing - 120ml; Ilość suszu - 3g; Temp. Wody - 96°C
I - 1 min 45s
II - 2 min 15 s
III - 3 min



Po zalaniu listków wodą, ich zapach nasilił się, oraz pojawiła się delikatna ziemistość.
Jeśli chodzi o smak, to bardzo mnie on zaskoczył. Łączył on w sobie lekki ziemisty posmak, z bardzo przyjemnymi drewnianymi nutami. Nie czuć było w niej zupełnie charakterystycznego błota. Barwa była również bardzo interesująca. Uzyskałem bowiem dość delikatną czerwień, z pomarańczowymi przebłyskami. Herbata jest naprawdę wspaniała, i warta swojej ceny. Jest to jeden z lepszych pu-erh'ów, które miałem okazję skosztować.
Po raz kolejny bardzo dziękuję Rafałowi, za uraczenie mnie odrobiną tej pyszności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz