wtorek, 2 września 2014

Darjeeling Jungpana FTGFOP Second Flush

Herbata: Darjeeling Jungpana FTGFOP Second Flush
Sprzedawca: eherbata.pl
Pochodzenie: Darjeeling, plantacja Jungpana
Zbiór: Second Flush, Maj-Czerwiec 2012




Dziś do moich rąk wpadł prawdopodobnie ostatni Second-Flush, który opiszę w tym roku. Jest to herbata pochodząca z plantacji Jungpana, położonej w regionie południowego Kurseongu, gdzie znajduje się również kilka popularnych ogrodów takich jak Giddapahar czy Goomtie, z których to herbaty opisywałem wcześniej. Jest to również najstarszy second flush z jakim do tej pory miałem do czynienia.
Susz jest zdecydowanie najdrobniejszy ze wszystkich sf, jakie do tej pory spotkałem, jednak występuje tu zarazem najwięcej zielonych listków. Jeśli chodzi zaś o zapach, to jest on bardzo słodki i mocno ziołowy. Po wsypaniu go do gaiwana, zioła zanikają, za to pojawia się bardzo mocny owocowy zapach. Kojarzy mi się on z brzoskwiniami, a momentami nawet z ananasem. Zaparzyłem go na dwa sposoby:


Parzenie I :  Gaiwan 100 ml; ilość suszu - 3g; Temp. Wody - 80°C; Czas trwania - 2 min
Parzenie II : Gaiwan 100 ml; ilość suszu - 1,5g; Temp. Wody - 96°C; Czas trwania - 2 min

Barwa herbaty przy obu parzeniach wyszła mi bardzo podobna. Pomarańczowo-brązowa, z delikatnymi żółtymi przebłyskami. Jeśli chodzi o smak, to niestety ale bardzo mnie on zawiódł. Parząc pierwszym sposobem wychodzi nieciekawy, cierpki, gorycz zabija niemalże wszystko inne. Parząc natomiast drugim sposobem, gorycz niemal zupełnie znika. Pojawia się w zamian słodowy posmak, a owoców w dalszym ciągu ani śladu.
Niestety, ale był to chyba najgorszy second-flush z jakim miałem do tej pory do czynienia, być może ze względu na swój wiek ?
A jakie wy mieliście kontakty z Second-Flushami ? Które smakowały wam najbardziej ? Zachęcam do dyskusji w komentarzach.
PS. Nie wiem czy zauważyliście, ale ostatnimi czasy założyłem stronę mojego bloga na facebooku. Odnośnik do niej znajduje się po prawej stronie od tego wpisu oraz TUTAJ. Serdecznie zapraszam do like'owania :)



1 komentarz:

  1. Gaiwan to zły wybór do przednia Dajreelinga. Szklany czajniczek 3 g na 120 ml 2 min parzenia woda wrząca z bąbelkami

    OdpowiedzUsuń