niedziela, 28 września 2014

Wu Yi Shan Shui Xian Oolong 2014




Herbata: Wu Yi Shan Shui Xian
Sprzedawca: Czajownia.pl
Pochodzenie: Chiny, prowincja Fujian, góry Wu Yi Shan
Zbiór: Wiosna 2014



Jako, że nadeszła jesień, a pogoda pogorszyła się, uznałem, że jest to idealny moment na herbatę oolong. Pod ręką miałem mocno fermentowanego Wu Yi Shan Shui Xian, więc postanowiłem go wam opisać. Herbatę tę udostępniła mi wrocławska herbaciarnia "Czajownia"
Zapach suszu - mocno orzechowy, prażony, po zwilżeniu robi się bardzo słodki i miodowy, co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Zaparzyłem ją sobie typową metodą gong-fu cha.

Parzenie: Gaiwan 100ml; Ilość suszu - 3g; Temp. Wody - 90°C
I-15s
II - 30s
III - 45s
IV - 1 min
V - 1 min 15s
VI - 1 min 45s
VII - 2 min 15s

Sądząc po miodowym aromacie wyczuwalnym w niucharach, spodziewałem się równie słodkiego smaku herbaty. Tym razem - zaskoczyła mnie jednak nieco negatywnie. Smak był bardzo typowy - kojarzył mi się z orzechem laskowym, z delikatnie dymną nutą. Nie zaskoczył mnie on niczym specjalnym. Po prostu typowy oolong, z piękną, spiżową barwą. Bardzo pozytywną cechą jest to, że smak utrzymuje się przez bardzo wiele parzeń, przez co świetnie nadaje się on do parzenia metodą gong-fu cha. Myślę, że mógłbym
zrobić jeszcze wiele parzeń.











Degustacja została przeprowadzona przy współpracy z wrocławską herbaciarnią "Czajownia"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz