czwartek, 23 stycznia 2014

Pu-Erh Meng Hai Tuo Cha


Herbata: Pu-Erh Meng Hai Tuo Cha
Pochodzenie: Hrabstwo Menghai, Prowincja Yunnan, Chiny.

Sprzedawca: eherbata.pl
Nadeszła zima, a wraz z nią przybyła ochota na herbaty pu-erh. Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z tym typem, ponieważ w większości pijałem tylko Pu-erh dostępny w herbaciarni położonej w moim mieście. Ta herbata wprowadziła u mnie istną rewolucję. Jak na razie, jest to najlepsza z próbowanych przeze mnie herbat tego typu.
Jest to pu-erh sprasowany w gniazdko (Tuo cha), wyprodukowany przez "Menghai Tea Factory" - znanej fabryki herbat znajdującej się w hrabstwie Menghai, leżącym w prowincji Yunnan. Herbata sprasowana luźno, bardzo łatwo oderwać listki od całości. Susz wskazuje jednak na herbatę niższej jakości, ponieważ można tam znaleźć nieco patyczków oraz grubszych łodyg.
Czajniczek - 140ml; Temp. wody - 96 stopni; Ilość suszu - 3g
2 płukania po 5s
I Parzenie - 30s
II Parzenie - 1 min
III Parzenie - 1 min 30s
I parzenie
Kolory naparów z poszczególnych parzeń znacząco różniły się. I parzenie dało kolor pomarańczowoczerwony, drugie zaś, kolor ciemno brązowy. III parzenie było pomiędzy nimi. Dało kolor czerwonobrązowy.
Smak herbaty od razu mnie oczarował. Po pierwszym zalaniu, uzyskałem smak bardzo delikatny, kwiecisty, lekko drewniany, a w tle czuć było lekki ziemisty posmak. Drugie parzenie drastycznie się zmieniło. Smak zyskał na ziemistości, był zdecydowanie mocniejszy. Kwiaty zeszły na drugi plan.
3 Parzenie było najbardziej "drewniane" z nich wszystkich. Wrócił kwiatowy aromat, natomiast ziemistość z powrotem zsunęła się na dalszy plan. Niesamowite doznanie. Serdecznie zachęcam do spróbowania.  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz