czwartek, 26 czerwca 2014

Si Ji Oolong




Herbata: Si Ji Oolong                                                  
Sprzedawca: Eherbata.pl
Pochodzenie: prowincja Nantou , Taiwan
Zbiór: 2013


Si Ji Oolong, to kolejna herbata, która przybyła do mnie wraz z zestawem polecanych herbat oolong. Herbata ta została wytworzona stosunkowo niedawno - w 1986 roku uzyskała oficjalnie status nowej herbaty. Po kilku próbach przekonałem się, że jest ona naprawdę bardzo delikatna. Przedstawiony poniżej sposób dał mi najlepsze rezultaty.
Parzenie:


Gaiwan - 150ml; temp. 80°C; ilość - 7g

I - 1 min
II - 2 min 15s
III - 4 min
IV - 6 min
V - 8 min 30s
VI - 10 min

Zapach suszu przed parzeniem nie zapowiadał nic specjalnego. Był delikatny, mocno warzywny. Jednak po zalaniu listków wodą, wyzwolił się bardzo mocny, słodki, owocowy zapach. Mi osobiście przypominał on mango.Barwa z początku była bardzo delikatna, lekko zielonkawa. Z czasem zaś przeszła w naprawdę wspaniałą, mocną żółć.Smak herbaty nie zrobił na mnie tak dużego wrażenia jak jej aromat. Bardzo słaby, niewyraźny, kwiatowo warzywny. Osobiście jest to dla mnie coś z pogranicza Tie Guan Jin, a King Hsuan.
Podsumowując, zanim poczułem zapach listków po zwilżeniu, nie oczekiwałem nic specjalnego od tego Oolonga. Jednak gdy zauważyłem jak pachnie później, nastawiłem się na coś mocniejszego, bardziej owocowego. Niestety zostałem nieco rozczarowany. Poleciłbym tego Oolonga miłośnikom bardzo delikatnych, subtelnych smaków.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz