sobota, 14 czerwca 2014

Xi Hu Lung Ching Ming Qian 2014



Herbata: Xi Hu Lung Ching Ming Qian 2014
Sprzedawca: Eherbata.pl
Long Jing jest to druga, tegoroczna herbatka, którą miałem okazję spróbować. Nazwa tej herbaty oznacza smoczą studnię. Wzięła się od tego, że jej listki, podczas parzenia wykonują ruch przypominający nieco tradycyjnego chińskiego smoka.


Parzenie:
Czajniczek Kyusu - 120ml; Ilość suszu - 4g; Temp. Wody - 60 stopni.

I Parzenie - 20 s
II Parzenie - 45 min
III Parzenie - 1 min
IV Parzenie - 1 min 15 s
V Parzenie - 1 min 30 s
VI Parzenie - 1 min 45 s
VII Parzenie - 2 min


Zapach suszu przed zaparzeniem, jest warzywny. Kojarzy mi się nieco z nieugotowanym kalafiorem. Bardzo specyficzny, przyjemny. Po zwilżeniu listków, nabiera nieco maślanych nut.
Jeśli chodzi o smak, to jest on bardzo słodki. Nie czuje się już dominującej w zapachu warzywności. Wręcz przeciwnie. Smak jest wręcz owocowy, Bardzo słodki. Z czasem zyskuje nieco więcej goryczy
Barwa herbaty jest bardzo delikatna. Zielonkawo żółta.
Na moje oko, powinienem dodać nieco więcej suszu, lub odrobinkę zwiększyć temperaturę wody.
Choć herbata jest co prawda dość droga, jestem przekonany, iż jeśli ktoś lubi zielone herbaty, zdecydowanie powinien skosztować jej choć raz.

3 komentarze:

  1. Kacper, moim zdaniem źle parametry parzenia dobierasz. 60 stopni i 20 sec to za niska temperarura i za krótki czas.
    Do long jinga polecam 70 st C i pierwsze parzenie około 1,45 min.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki. Z pewnością spróbuję. A mogłabyś doradzić mi jeszcze ilość herbaty ?

      Usuń