czwartek, 24 lipca 2014

Darjeeling SF Okayti Organic 2014 FTGFOP1



Herbata: Darjeeling SF Okayti Organic 2014 FTGFOP1
Sprzedawca: Czajownia
Pochodzenie: Darjeeling, plantacja Okayti
Zbiór: Second Flush, Wiosna/Lato 2014



Second Flushe, są tematem jeszcze nie poruszanym na moim blogu. Zabranie się za niego, umożliwiła mi wrocławska herbaciarnia "Czajownia", udostępniając mi kilka gram Darjeeling'a Okayti. Herbata ta, Jest wytwarzana w stu procentach ręcznie. Jej zbiory, rozpoczynają się pod koniec maja, i trwają przez kolejne 50 dni.
Pierwsze co rzuca się w oczy to to, że wygląd suszu jest zupełnie inny niż przy first flush'ach. Listki są dużo mniejsze, dominuje brązowawa barwa. Zdecydowanie bardziej przypomina już herbatę czarną. Zaparzyłem ją zgodnie z zaleceniami:






Parzenie: Gaiwan 100 ml; ilość suszu - 3g; Temp. Wody - 80°C
I parzenie - 2 min



Wykonałem tylko jedno parzenie, gdyż z tego co obiło mi się o uszy, robienie większej ilości nie daje zbyt ciekawych efektów. Napar wyszedł mi koloru pomarańczowo-wiśniowego.
Smak herbaty był bardzo ciekawy. Tu również wyraźnie było widać, że do czynienia mamy z czarną herbatą. Dominowały w nim przede wszystkim orzechy, z lekką, słodową nutą. To na co warto zwrócić uwagę to zapach tej herbaty, który okazał się być na prawdę bardzo słodki, owocowy, a momentami nawet delikatnie miodowy.







Degustacja została zrealizowana przy współpracy z wrocławską herbaciarnią "Czajownia"






1 komentarz:

  1. Ciekawe są Twoje odczucia, dla mnie mimo charakteru czarnej herbaty, czuje w niej bardziej owocowe nuty.
    Muszę zaparzyć sobie ją dziś i pomyśleć o tych orzechach.

    OdpowiedzUsuń