niedziela, 29 marca 2015

Supreme Liu An Gua Pian

Herbata: Liu An Gua Pian
Sprzedawca: dragonteahouse.biz
Pochodzenie: Chiny, prowincja Anhui
Rodzaj: Zielona
Data zbioru: 2014
Herbata Liu An Gua Pian należy do dziesięciu największych Chińskich herbat.  Jej nazwa w języku polskim oznacza nic innego, jak "nasiona melona". Nigdy przedtem nie miałem okazji pić tej herbaty, jednak zamawiając pu-erhy z dragonteahouse pokusiłem się również o odrobinkę tej.
Po otwarciu paczki nieco się zdziwiłem, ponieważ jej aromat wcale nie był zbyt mocny, niemniej jednak był bardzo przyjemny - kwiatowy, nieco słodki.
Ceramika została zrobiona przez Andrzeja Bero.
Parzenie: Czajniczek - 100ml; Temp. wody - 70° C; Ilość suszu - 5g
I - 45''
II- 1'10"
III - 1'30"
IV - 2'
V- 4'
VI-12'
Po przesypaniu suszu do wilgotnego czajniczka, buchnął z niego mocno warzywny zapach, z delikatną nutką świeżo skoszonej trawy.
Barwa herbaty przez wszystkie parzenia pozostawała taka sama - delikatna, bladożółta, z lekkimi przebłyskami zieleni.
Jeśli chodzi o smak, to pierwsze parzenie dało całkiem wyraźne parzenie, warzywne, z subtelną, lecz przyjemną goryczką, kojarzącą mi się ze skórką cytrusów. Następne parzenie było moim zdaniem nieco bardziej słodkie, dao się już sklasyfikować warzywa jako szparagi. Po kolejnym zalaniu, do szparagowej nuty dotarł jeszcze smak szpinaku. Jeśli chodzi o kolejne parzenia, smak zaczął powoli stawać się coraz słabszy. Po wykonaniu V parzenia, zauważyłem, że smak jest bardzo słaby, i postanowiłem znacząco wydłużyć czas parzenia, co dało w miarę sensowny efekt, gdyż w parzeniu nadal było czuć dość mocny smak.
Podsumowując, herbata Liu An Gua Pian jest dla osób, które cenią herbatę za delikatną gorycz. Jeśli nie lubimy tej cechy w herbacie, nie jest raczej dla nas. Docenić w niej można również mocne, warzywne nuty.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz